Jak se připravit na prezentaci v deseti minutách

Prezentujte jako král
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Email
WhatsApp

Paniky, strachu a stresu z prezentování se můžeme zbavit tím, že se si prezentaci strukturovaně připravíme.

STRUKTURA PREZENTACE PRO SNÍŽENÍ STRESU Z PREZENTOVÁNÍ

Jednoduchou metodou pro snadnou přípravu jakékoliv prezentace je metoda PANIC (čti anglicky). PANIC je o kvalitní a efektivní přípravě obsahu a formy, tak abychom předali informace cíleně pro konkrétní publikum.

Purpose = záměr

Na začátku je důležité položit si otázku: „Čeho chci prezentací dosáhnout? Co je můj cíl? Co by účastníci měli vědět na konci prezentace?“

Audience = publikum

Prezentaci nepřipravujeme pro sebe ale pro publikum, které může mít různé znalosti, zkušenosti, jinou míru odbornosti, než máme my sami. Je tedy klíčové vžít se do role publika a uvědomit si, jaká forma bude pro ně nejsrozumitelnější.

Need = potřeba

Publikum přichází na prezentaci s očekáváním a potřebami. Položte si tedy otázku: „Jaká témata budu muset obsáhnout, abych naplnil/a potřeby publika.“ Jednoduše si napište na papír několik témat až potom si připravte strukturu čím začnete, co bude uprostřed a na samotném konci prezentace.

Informace

Znáte to, kdo bývá připraven, není nikdy překvapen. Vy možná máte pocit, že máte veškeré informace v prezentaci zahrnuté, ale zkuste se zamyslet, zda je potřeba ještě něco doplnit. Např. chce váš šéf slyšet víc argumentů v podobě grafů a čísel? Které informace si potřebujete ještě vyhledat a doplnit, abyste mohli dobře argumentovat při prezentaci? Může vám s tím pomoci někdo další?

Communication = komuniukace

Teď, když už víme, co je cílem prezentace, pro koho prezentujeme, co potřebuje slyšet a jaké informace potřebujeme předat, je důležité si ujasnit, jaký styl komunikace zvolíme. Bude vhodné prezentovat se špetkou vtipu? Jakou použijeme hlasovou techniku? A jak moc budeme zapojovat publikum během prezentace? Bude prostor pro dotazy na začátku prezentace nebo až na konci? Nezapomeňme na zapojování smyslů během prezentace, protože zapojení smyslů zvyšuje zapamatovatelnost a celkový zážitek z prezentace.

VÝHODY METODY PANIC

Díky metodě panic se vám podaří dostat do prezentace vhodná témata, budete vědět, jak zaujmout publikum a především se vám podaří splnit cíl, který jste si při přípravě prezentace vytyčili. Budete-li postupovat touto metodou, určitě se vám podaří připravit prezentaci v daleko kratším čase, než jste obvykle zvyklí.

JAK POUŽÍVAT TUTO METODU PŘÍPRAVY PREZENTACE V PRAXI

Hned při první příležitosti sáhněte po metodě PANIC. Vyzkoušejte si tuto metodu na první prezentaci a uvidíte, že se vám rychle dostane pod kůži. Pak už nebude problém ani rychlá příprava na rozhovor s vašim šéfem např. o možnostech dalšího vzdělávání ve vaší firmě.

Líbil se vám tento článek?

Připojte se k našemu newsletteru a získejte pravidelné tipy a rady na téma osobního rozvoje a efektivní komunikace. V rámci našich článků se zaměřujeme na rozvoj vašich dovedností, aby vaše cesta k sebezdokonalení byla co nejefektivnější.

Teď už nezmeškáte žádný z našich nových článků, workshopů a speciálních nabídek!

Podobné články

Vyjadřování pochvaly a kritiky

Vyjadřováním pochvaly i kritiky dáváte najevo zájem o druhého. Dbejte na to, aby byl tento

Projevte své emoce

Nebojte se a začněte vyjadřovat své emoce…

Vaše racionální rozhodnutí, argumenty, sdělení vám druzí mohou vyvracet. Vaše emoce a pocity vám nikdo