🎉 Novinka! Všechny kurzy a bonusy za zvýhodněnou cenu!

Co je to asertivita a proč je v komunikaci klíčová?

Klíčové zásady v komunikaci. Doslova.
Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Email
WhatsApp

Asertivita má za cíl: prosadit se slušně. Respekt k sobě, respekt k druhému.

  • Příjemná a empatická komunikace, přiměřená volba slov vzhledem k situaci a komunikačnímu partnerovi
  • Vyjadřování se k věci, přímo, stručně.
  • Komunikační partner ví, na čem je, má jednoznačnou odpověď. Ne každý je zvyklý na přímou komunikaci a může být překvapený.

Při dlouhodobém asertivním jednání vzniká důvěra mezi komunikačními partnery. Zvyšuje se kvalita vztahu.

Co je to asertivita na pracovišti?

Vnímáte, jak se nám může asertivita hodit v profesním jednání? 

Jedna z důležitých motivačních potřeb je UZNÁNÍ, mnohdy se v profesním životě bavíme o ocenění naší práce, finanční i nefinanční odměně a pochvale,, budování kariéry, povýšení. Základem je však uznání toho, že JSEM v organizaci potřebná, důležitá. Mé názory a připomínky jsou vyslyšeny, nadřízený i kolegové a podřízení na ně reagují, projev zájmu o mou práci. 

V týmu na pracovišti se vzájemně respektujeme, komunikujeme otevřeně je naše bezpečí. Umíme se spolu zasmát, sdílet i jiné věci než jen pracovní, to udělá další významný bonus k naší práci v konkrétní organizaci. 

K čemu je dobrá asertivita pro každého z nás?

  • Zlepšení vztahu – k sobě
    • Ujasnění si svých životních hodnot a priorit
    • Práce se svými emocemi – sebeřízení
    • Sebemotivace 
    • Pochopení a nehodnocení  potřeb, hodnot a rozhodnutí druhých
  • Zlepšení vztahů k druhým
    • Formulování svých potřeb, požadavků a přání empaticky
    • Sdělení nepříjemné informace empaticky
    • Umět říci NE, když chci říkat NE
    • Vytváření přijatelných kompromisů
    • Umění druhému sdělit své emoce tak, abych umožnil/a empatické jednání
    • Konstruktivní řešení konfliktů
  •  Zvládání stresu
    • Zlepšuje rozhodování, práci s prioritou
    • Otevřenou komunikací je snadnější dosahování svých cílů
    • Pracuje konstruktivně s konfliktem
    • Schopnost odmítat

Líbil se vám tento článek?

Připojte se k našemu newsletteru a získejte pravidelné tipy a rady na téma osobního rozvoje a efektivní komunikace. V rámci našich článků se zaměřujeme na rozvoj vašich dovedností, aby vaše cesta k sebezdokonalení byla co nejefektivnější.

Teď už nezmeškáte žádný z našich nových článků, workshopů a speciálních nabídek!

Podobné články

Vyjadřování pochvaly a kritiky

Vyjadřováním pochvaly i kritiky dáváte najevo zájem o druhého. Dbejte na to, aby byl tento

Projevte své emoce

Nebojte se a začněte vyjadřovat své emoce…

Vaše racionální rozhodnutí, argumenty, sdělení vám druzí mohou vyvracet. Vaše emoce a pocity vám nikdo

🎄Udělejte radost vašim blízkým!

Darujte jim roční členství, které jim zajistí přístup ke všem našim kurzům. I těm budoucím!